BEZORGEN, AFHALEN EN RETOURNEREN



Klik op de vraag om het antwoord te zien.
Heb jij een andere vraag of opmerking over het bezorgen, afhalen of retourneren? Mail ons gerust naar info@boxworx.nl.

Op de productpagina van elk product vind je de verwachte levertijd terug.

Elk meubel wordt door ons zelf op bestelling op maat gemaakt in onze werkplaats in Naaldwijk (Nederland). Om deze reden werken we met levertijden. Kijk bij het product op de website welke levertijd er wordt gehanteerd. Let op: wij rekenen met werkdagen.

Bij BoxWorx rekenen wij géén verzendkosten bij besteding vanaf 50 euro voor verzendingen binnen Nederland. Buiten Nederland hanteren wij wel verzendkosten. Deze kosten worden automatisch berekend bij het maken van de bestelling in de webshop.

Verzenden of bezorgen van producten kan op verschillende manieren gebeuren en hebben ook verschillende voorwaarden. Dit is helemaal afhankelijk van het artikel dat je hebt gekocht.

Afhankelijk van het gewicht, de omvang en van het artikel hanteren wij de volgende verzendopties:

Levering door DHL

Pakketten worden door ons verzonden met DHL. Zodra een pakket bij ons is afgehaald door DHL, ontvang je per email een automatisch gegenereerd bericht met een track en trace nummer, waarmee je jouw bestelling kunt volgen. Levering vindt bij DHL binnen Nederland doorgaans plaats binnen 1-2 werkdagen na verzending.

Als je niet thuis bent bij de eerste bezorgpoging, wordt geprobeerd het pakket bij de buren af te geven. Lukt dat ook niet dan wordt het pakket de volgende dag opnieuw bij jou aangeboden.

DHL levert de producten altijd alleen op de begaande grond tot aan de deur. Het is de klant eigen verantwoording dat het product op de juiste plek in huis wordt geplaatst. Houd er dus rekening mee dat producten soms groot zijn en soms niet door deuren of gangen passen. De afmetingen staan altijd vermeld op de productpagina. Meet dit altijd thuis op, voordat je een bestelling plaatst.

Levering met pallettransport

Bij grotere artikelen tot een lengte van 120cm of artikelen die zwaarder zijn dan 30 kilo wordt jouw bestelling bezorgd met pallettransport van DHL. Leveringen vinden uitsluitend plaats op werkdagen en wij kunnen geen dagdeel aanvragen voor de levering. Omdat je bij palletzendingen voor ontvangst aanwezig dient te zijn op het opgegeven adres, nemen wij eerst per mail contact op om te informeren naar welke werkdag het jou schikt dat de levering plaatsvindt. Nadat de pallet bij ons is afgehaald door DHL krijg je een automatisch gegenereerd e-mailbericht met een track en trace nummer. Levering vindt dan doorgaans de eerstvolgende werkdag plaats. Levering vindt altijd plaats tussen 8 en 18 uur en bezorging is tot aan de voordeur.

Ben je desondanks niet thuis op de afgesproken dag van levering dan is de chauffeur genoodzaakt om een foutvracht in rekening te brengen. Een foutvracht kost 50 euro en wordt verhaald op de ontvanger.

DHL levert de producten altijd alleen op de begaande grond tot aan de deur. Het is de klant eigen verantwoording dat het product op de juiste plek in huis wordt geplaatst. Houd er dus rekening mee dat producten soms groot zijn en soms niet door deuren of gangen passen. De afmetingen staan altijd vermeld op de productpagina. Meet dit altijd thuis op, voordat je een bestelling plaatst!

Levering met Jos Dusseldorp Transport

Voor grote producten >120cm of producten die uitgezonderd zijn in verband met de omvang, fragiliteit of gewicht wordt jouw bestelling bezorgd door Jos Dusseldorp Transport. Levering vindt alleen plaats in Nederland en België. Jouw bestelling wordt afgehaald door de transporteur en zij nemen binnen twee weken contact op om een dag van levering af te spreken. Jouw order blijft kosteloos gedurende twee weken opgeslagen in onze werkplaats.

Laat ons altijd geruime tijd van te voren weten als de oplevering van je huis of de verbouwing van jouw woning onverhoopt uitloopt. Indien wij niet tijdig in kennis zijn gesteld en wij jouw meubel binnen de afgesproken levertijd gereed hebben, zijn wij genoodzaakt om opslagkosten in rekening te brengen als de bestelling langer dan 14 dagen opgeslagen dient te worden op ons adres. Deze kosten bedragen 5 euro per dag.

Jos Dusseldorp Transport levert in principe uitsluitend in Nederland en België. Je kunt echter altijd contact opnemen met ons voor een prijsopgave voor levering in andere landen en/of gebieden.

Meet altijd goed op of een meubel wel op normale wijze bij jou de woning in kan worden gebracht. Denk hierbij aan zaken als Woon je op een etage? Is de deur of poort breed genoeg? Kan met een langer meubel wel de draai gemaakt worden door de gang of deuropening? Etc. Indien bij het bezorgen blijkt dat het meubel niet op normale wijze naar binnen kan worden gebracht, is Jos Dusseldorp Transport genoodzaakt om extra kosten in rekening te brengen. Deze kosten worden direct aan u gefactureerd. Indien er een meubellift nodig is, kunt u altijd bij ons om een prijsopgave vragen.

Levering in het buitenland

Als je in een ander land dan Nederland woonachtig bent, kan je via onze webshop berekenen wat de verzendkosten zijn voor jouw bestelling. Dit geldt alleen voor producten tot een lengte van 200cm en/of een gewicht van maximaal 50 kg. De procedure is als volgt. Je stopt het artikel van jouw keuze in het winkelmandje en gaat naar de volgende stap. Rechts in het menu kan je het land kiezen en jouw postcode invoeren. Het systeem berekent vervolgens automatisch de verzendkosten voor het artikel van jouw keuze. Dan kan je besluiten om jouw bestelling te bevestigen of de aankoop af te breken.

Als je jouw bestelde artikel graag eerst zelf wilt zien of graag zelf wilt komen afhalen in onze werkplaats in Naaldwijk kan dat natuurlijk ook! Voor artikelen standaard uit ons assortiment kunt je op afspraak langskomen. Je mag het artikel dan onder contante betaling ook direct meenemen.

Let op: voor producten die op bestelling op maat voor jou zijn gemaakt, geldt een aankoopverplichting.

Een online aangekocht artikel kan binnen 14 dagen na ontvangst van de online bestelling geretourneerd worden. Dit geldt alleen voor producten die online vooraf ongezien besteld zijn. De termijn van 14 dagen gaat dan in op de dag na ontvangst van de online bestelde aankoop. De kosten van retourneren is voor eigen rekening.

Het artikel wordt alleen retour geaccepteerd indien deze:

  • eerst per email is aangemeld bij info@boxworx.nl
  • niet gebruikt is en in de originele staat en in de originele verpakking -indien redelijkerwijs mogelijk- wordt teruggestuurd. Bewaar daarom te allen tijde de geleverde toebehoren (verpakkingsmateriaal etc) en vergeet niet de paklijst bij jouw retour te voegen.
  • binnen redelijke termijn doch uiterlijk binnen 14 dagen na verstrijken zichttermijn en feitelijke herroeping wordt teruggestuurd.

De termijn van 14 dagen is niet van toepassing op:

  • geleverde maatwerk producten en
  • aankopen die bij ons zijn afgehaald en welke dus vooraf gezien zijn.

Indien producten beschadigd retour komen, behouden wij ons het recht voor kosten ter compensatie te verrekenen.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben ontvangen. Na ontvangst van de artikelen zullen wij binnen 30 dagen het aankoopbedrag terugstorten.

Wanneer je besloten hebt om een artikel te retourneren zijn de kosten voor het retourneren voor eigen rekening. Dit houdt in dat BoxWorx niet aansprakelijk is voor het beschadigen of het zoek raken van retour gestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een traceercode en bewaar deze goed.

In het geval van een defect of wanneer je een verkeerd artikel ontvangen hebt dan betalen wij de kosten voor het retourneren (indien hiertoe wordt besloten). Stuur nooit ongevraagd het artikel retour!

Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om een artikel kosteloos te retourneren door deze zelf, in originele verpakking en in originele staat terug te brengen naar onze showroom in Naaldwijk.

Ondanks dat wij ons uiterste best doen om het product zo zorgvuldig mogelijk te verpakken, kan het natuurlijk wel eens voorkomen dat je deze beschadigd ontvangt of incompleet ontvangt. Indien je een artikel beschadigd hebt ontvangen, dien je ons hiervan in kennis te stellen via info@boxworx.nl. In jouw mail dien je foto’s toe te voegen van de schade en of klacht en ook foto’s van de verpakking. Vergeet ook niet het ordernummer te vermelden in je email. Zorg dat je de schade uiterlijk binnen 3 dagen na levering bij ons meldt.

Wij zullen binnen 2 werkdagen jouw mail beantwoorden.