Verzendkosten
Bij BoxWorx rekenen wij géén verzendkosten* op alle meubelen uit ons standaard assortiment!

*Uitgezonderd van gratis verzending zijn eettafels en meubels die voor jou op maat zijn gemaakt en groter zijn dan een maximale lengte van 200 cm en/of een maximale omtrek (dubbele breedte plus dubbele hoogte plus lengte) van 300 cm hebben of zwaarder zijn dan een maximaal gewicht van 40 kg dan wel producten die te fragile zijn om met DHL verzonden te worden.

Voor producten die uitgezonderd zijn in verband met de omvang of fragiliteit (zoals hierboven genoemd) worden verzendkosten in rekening gebracht van 100 euro voor levering binnen Nederland.

 

Bezorgen
Verzenden of bezorgen van producten kan op verschillende manieren gebeuren en hebben ook verschillende voorwaarden. Dit is helemaal afhankelijk van het artikel dat je kiest.

Afhankelijk van het gewicht en de omvang van het artikel hanteren wij de volgende verzendopties:

Levering door DHL
Pakketten worden door ons verzonden met DHL. Zodra een pakket bij ons is afgehaald door DHL, ontvang je per email een automatisch gegenereerd bericht met een track en trace nummer, waarmee je jouw bestelling kunt volgen. Levering vindt bij DHL binnen Nederland doorgaans plaats binnen 1-2 werkdagen na verzending.

Als je niet thuis bent de eerste bezorgpoging, wordt geprobeerd het pakket bij de buren af te geven. Lukt dat ook niet dan wordt het pakket de volgende dag opnieuw bij jou aangeboden.

Levering met pallettransport
Bij grotere artikelen of artikelen die zwaarder zijn dan 40 kilo, wordt jouw bestelling bezorgd met pallettransport van DHL. Leveringen vinden uitsluitend plaats op werkdagen. Omdat je bij palletzendingen voor ontvangst aanwezig dient te zijn op het opgegeven adres, nemen wij eerst per mail contact op om te informeren naar welke werkdag het jou schikt dat de levering plaatsvindt. Nadat de pallet bij ons is afgehaald door DHL krijg je nog een automatisch gegenereerd e-mailbericht met een track en trace nummer. Levering vindt dan doorgaans de volgende werkdag plaats. Levering vindt altijd plaats tussen 8 en 18 uur en bezorging is tot aan de voordeur.

Ben je desondanks niet thuis op de afgesproken dag van levering dan is de chauffeur genoodzaakt om een foutvracht in rekening te brengen. Een foutvracht kost 50 euro en wordt verhaald op de ontvanger.

Levering met JP Haarlem
Voor producten die uitgezonderd zijn in verband met de omvang of fragiliteit worden verzendkosten in rekening gebracht van 100 euro voor levering binnen Nederland en 130 euro voor leveringen in België. Levering vindt dan plaats door JP Haarlem. Jouw bestelling wordt afgehaald door JP Haarlem en zij nemen binnen twee weken contact op om een dag van levering af te spreken. Jouw order blijft kosteloos gedurende twee weken opgeslagen in het magazijn van JP Haarlem. Mocht je onverhoopt toch niet in staat zijn om jouw bestelling binnen 14 dagen te ontvangen dan zullen er opslagkosten door JP Haarlem in rekening worden gebracht. JP Haarlem levert uitsluitend in Nederland en België.

Levering in het buitenland
Als je in een ander land dan Nederland woonachtig bent, kan je via onze webshop berekenen wat de verzendkosten zijn voor jouw bestelling. Dit gaat als volgt. Je stopt het artikel van jouw keuze in het winkelmandje en gaat naar de volgende stap. Rechts in het menu kan je het land kiezen en jouw postcode invoeren. Het systeem berekent vervolgens automatisch de verzendkosten voor het artikel van jouw keuze. Dan kan je besluiten om jouw bestelling te bevestigen of de aankoop af te breken.

 

Afhalen
Als je het artikel graag eerst zelf wilt zien of graag zelf wilt komen afhalen in onze werkplaats in Monster kan dat natuurlijk ook! Voor artikelen standaard uit ons assortiment kunnen wij een afspraak maken om deze te bezichtigen. Je mag het artikel dan onder contante betaling ook direct meenemen.

 

Retourneren
Een online aangekocht artikel kan binnen 14 dagen na ontvangst van de online bestelling geretourneerd worden. Dit geldt alleen voor producten die online vooraf ongezien besteld zijn. De termijn van 14 dagen gaat dan in op de dag na ontvangst van de online bestelde aankoop.

Het artikel wordt alleen retour geaccepteerd indien deze:

  • eerst per email is aangemeld bij info@boxworx.nl 
  • niet gebruikt is en in de originele staat en in de originele verpakking -indien redelijkerwijs mogelijk- wordt teruggestuurd . Bewaar daarom te allen tijde de geleverde toebehoren (verpakkingsmateriaal etc).
  • binnen redelijke termijn doch uiterlijk binnen 14 dagen na verstrijken zichttermijn en feitelijke herroeping wordt teruggestuurd.

De termijn van 14 dagen is niet van toepassing op:

  • geleverde maatwerk producten en
  • aankopen die bij ons zijn afgehaald en welke dus vooraf gezien zijn.

Indien producten beschadigd retour komen, behouden wij ons het recht voor kosten ter compensatie te verrekenen.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben ontvangen. Na ontvangst van de artikelen zullen wij binnen 30 dagen het aankoopbedrag terugstorten.

 

Kosten retourneren
Wanneer je besloten hebt om een artikel te retourneren zijn de kosten voor het retourneren voor eigen rekening. Dit houdt in dat BoxWorx niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoek raken van retour gestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een traceercode en bewaar deze goed.

In het geval van een defect of wanneer je een verkeerd artikel ontvangen hebt dan betalen wij de kosten voor het retourneren (indien hiertoe wordt besloten). Stuur nooit ongevraagd het artikel retour!

Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om een artikel kosteloos te retourneren door deze zelf, in originele verpakking en in originele staat terug te brengen naar onze werkplaats in Monster.

 

Schade of klacht
Ondanks dat wij ons uiterste best doen om het product zo zorgvuldig mogelijk te verpakken, kan het natuurlijk wel eens voorkomen dat je deze beschadigd ontvangt. Indien je een artikel beschadigd hebt ontvangen, dien je ons hiervan in kennis te stellen via info@boxworx.nl In jouw mail dien je foto’s toe te voegen van de schade en of klacht en ook foto’s van de verpakking. Vergeet ook niet het ordernummer te vermelden in je email. Zorg dat je de schade uiterlijk binnen 5 dagen na levering bij ons meldt.

Wij zullen binnen 2 werkdagen jouw mail beantwoorden. Vanzelfsprekend krijg je van ons een nieuw artikel toegezonden indien de schade niet door eigen toedoen is ontstaan.